عطاری

آنچه بایددرباره گیاهان دارویی بدانیم

عطاری

آنچه بایددرباره گیاهان دارویی بدانیم

انتخابات

رهبر معظم انقلاب:انتخابات مال ملت ایران است، مال جمهورى اسلامى است، مال اسلام است؛ نامزدها مرز‌هاشان را با دشمن مشخص و متمایز کنند.

 

در انتخابات سال 92 شرایط یسر بعد عسر را خواهیم داشت/دل ما از انتخابات آینده آرام است

 

به گزارش « پایگاه خبری تحلیلی موج ما »سردار غیب پرور فرمانده فجر استان فارس گفت: استان فارس در اردیبهشت 87 میزبان قدوم مبارک ولایت بود و فلسفه انتخاب زمان و موفقیت اجرای اجلاسیه ستاد بزرگداشت کنگره شهدا د اردیبهشت سال 90 را مبتنی بر سالروز  سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ذکر کرد و افزود: این سفر، سفری بود که مردم فارس سالیان سال انتظارش را می کشیدند و در این سفر تاریخی بود که شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت معرفی گردید و طی 2 سال بعد با همکاری همگان اجلاسیه بزرگ سرداران و 14600شهید استان فارس برگزار گردید که به عنوان برگ زرین در تاریخ استان فارس نگاشته شده است.

سردار غیب پرور در این خصوص از اقدام هنرمندانه رسانه ملی در پرداخت به 2 رخداد استان فارس تشکر و آرزوی توفیق روز افزون نمود و با اشاره به مصادف شدن این ایام با عملیات بیت المقدس، عملیات سرنوشت در تاریخ انقلاب اسلامی ایران افزود: این عملیات در مسیر تحولات دفاع ورق خورده است و تنها بیانی را که در مورد خرمشهر به فرموده امام راحل می توان داشت: خرمشهر ار خدا آزاد کرد.

وی از ویژگی های حرکت سیاسی : 1- پیشه کردن رفتار کاملاً مجاهدانه ، بی تعلقی به دنیا، بودن مردان در صحنه تکلیف. 2- حرکت فراگیر از سوی مردمان باورمند. 3- تأکید بر باورها با خلق حماسه دانست و هدف رسانه ملی را تلاش برای حضور حداکثری مردم  ذکر کرد و افزود: ما به حماسه در درون و هم در بیرون از کشور نیازمندیم و دیدگان دوست و دشمن به سمت ماست. از روزی که انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت، نهضت امام متکی به مردم بود و با حضور مردم به پیروزی دست یافت  ودر گام های بعدی هم این مردم بودند که تعیین تکلیف می کدند. حضور مردم نشان دهنده این است که یکبار نظامشان را امضاء می کنند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس در ادامه بیان داشت: در انتخابات سال 92 شرایط یسر بعد عسر را خواهیم داشت. عسر ما در سال 88 بود و ما شرایط سختی را گذراندیم. اما به فرموده خدا این وعده ی خداست و ما می دانیم هر ملتی که استقامت نماید بشارت حاصل او می شود. دل ما از انتخابات آینده آرام است، مردم ما ولایت مدارند و تا زمانی از محبوبیت برخوردارند که به شریعت متصل باشند.

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، 9 ماه قبل از انتخابات در خراسان شمالی در رابطه با انتخابات با تبین 3 مطلب گفت: 1- حضور گسترده مصون کننده است. 2- انتخاب خوب همراه با صلاح و صرفه انقلاب. 3- انتخابات مایه آببرو و افتخار ماست و نباید مایه بی آبروی گردد.

و همچنین رهبر معظم انقلاب در 19 دی 3 هدف دشمن در انتخابات را اینگونه بیان داشتند: 1- تلاش برای تعطیل کردن انتخابات 2- جلوگیری از حضور پر شور مردم 3- ماجراجویی سیاسی، اقتصادی و امنیتی.

سردار غیب پرور از نگاه رهبر معظم نقلاب در تاریخ 1/1/92 مشخصه های رئیس جمهور را اینگونه تشریح کرد: 1- پایبند به انقلاب و ارزشها. 2- پایبند به منافع ملی. 3- پایبند به نظام اسلامی. 4- پایبند به عقل جمعی. 5- پایبند به تدبیر

و رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران در تاریخ7/2/92 خاطر نشان کردند که رئیس جمهور آینده اولاً به خدا، انقلاب اسلامی، قانون اساسی، به این مردم اعتقاد و ایمان داشته باشد ثانیاً دارای روحیه مقاوم باشد ثالثاً با تدبیر و با حکمت باشد رابعاً باید تهذیب اخلاقی داشته باشد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس اظهار داشت: اگر این حماسه ، به فضل الهی رخ دهد، حماسه اقتصادی هم به خودی خود اتفاق خواهد افتاد. ما باید مبلغ و مروج باشیم. این انقلاب ارزان به دست نیامده است، لذا بر ماست که مرحله به مرحله در حرکت انقلاب اسلامی به عنوان عنصری محرک و با نشاط حضور داشته باشیم

آنچه برای سلامتی ضروری است...

.:: روش تشخیص روغن زیتون‌های خالص ::.

با فراگیر شدن تب عرضه کالاهای صنعتی و محصولات کشاورزی غیراستاندارد در بازار، این روزها خبرهای تازه‌ای از عرضه زیتون و روغن زیتون‌های غیراستاندارد وارداتی مطرح می‌شود. با واردات و عرضه برخی محصولات کشاورزی و دامی غیراستاندارد و آلوده در بازار مانند برنج، هلو و شلیل، عسل، سوسیس و کالباس و... از چندی پیش مباحث مطرح در زمینه عرضه زیتون و روغن زیتون‌های غیراستاندارد در بازار داغ‌تر شده است به‌نحوی که برخی دست‌اندرکاران، عرضه زیتون‌های سیاه در بازار را غیراستاندارد تلقی و اعلام کرده‌اند که رنگ این زیتون‌ها با استفاده از مواد شیمیایی تغییر داده شده و برای سلامتی مصرف‌کنندگان زیان آور است؛ همچنین دیدگاه‌هایی در باره نگهداری و عرضه زیتون‌های غیربهداشتی مطرح شده است.

نبود اطلاع رسانی مناسب در زمینه سلامت یا آلودگی بسیاری از مواد غذایی موجب شده است تا این روزها خبرهای مطرح شده در زمینه عرضه روغن زیتون و زیتون‌های غیراستاندارد در بازار در حالی شدت گیرد که دستگاه‌های متولی نظارت بر استاندارد عرضه این محصول یا نسبت به این خبرها سکوت کرده یا خبری از برخورد با متخلفین احتمالی به گوش نمی‌رسد. با این روند باز هم تشخیص روغن زیتون‌های خالص از محصولات تقلبی بر عهده مصرف‌کنندگان گذاشته شده است.

چندی پیش عضو هیأت مدیره شورای ملی زیتون ایران با اشاره به عرضه روغن زیتون‌های تقلبی در بازار اعلام کرد، مردم باید از فروشندگان بخواهند اجازه تست به آنها در مورد روغن‌ زیتون‌هایی که روی آنها اکستراورژن (فوق بکر)‌ نوشته شده، داده شود. البته فروشندگان نیز نباید از این اقدام ترسی داشته باشند. نادر جلالت با تأکید براینکه باید درباره زیتون‌های کنسروی و روغن زیتون‌ها به شکلی صحیح اطلاع رسانی شود، به ایسنا گفت:
تمامی زیتون‌های روی درخت تا رسیدن به مرحله رسیدگی کامل از ابتدا رنگ‌های سبز پررنگ، سبز کمرنگ، زرد کمرنگ، قرمز، بنفش و در نهایت سیاه را به‌خود می‌گیرند.

عضو هیأت مدیره شورای ملی زیتون ایران ادامه داد:‌ همچنین می‌توان روغن زیتون‌های اکستراورژن یا خالص را از طریق حس چشایی نیز تشخیص داد به این ترتیب که یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را داخل دهان ریخته و به‌مدت چند ثانیه در دهان می‌چرخانیم با این روند در هنگام پایین بردن روغن که همراه با استشمام انجام می‌شود باید در انتهای کام تلخی، تندی و تیزی ایجاد ‌شود که گاها افراد از این تلخی و تندی به سرفه نیز می‌افتند.

وی با بیان اینکه روغن‌هایی که روی آنها نوشته شده OLIVE OIL روغن‌های معمولی زیتون هستند، تأکید کرد: روغن‌های اکستراورژن که به‌صورت قاچاق وارد نشده و لیبل آنها تقلبی نیست باید ویژگی‌های روغن‌های خالص را داشته باشند.جلالت با تأکید بر اینکه زیتون‌هایی که با سولفات آهن سیاه شده باشند سرطان‌زا هستند، افزود: زیتون‌های سیاه موجود در بازار که کاملا سیاه و سفت و کنسروی هستند با مواد سرطان‌زای سولفات آهن، سیاه و روانه بازار ایران شده‌اند.

هیچ‌یک از زیتون‌های سیاه کنسروی داخل بازار، تولید داخل کشورمان نیست بنابراین برای جلوگیری از آسیب دیدن مصرف‌کنندگان لازم است که از خرید این محصولات خودداری شود. زیتون‌های سیاه داخل بازار به شکل یکدست سیاه و براق و یکرنگ هستند این در حالی است که به هیچ وجه روی درخت زیتون، میوه‌ها اینچنین یکدست سیاه نشده و بسته به میزان رسیدگی میوه‌های زیتون برخی سیاه، برخی بنفش و برخی قرمز هستند.

دوهزار واحد فرآوری غیربهداشتی زیتون


از سوی دیگر معاون صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین، از فعالیت 2 هزار واحد خرد غیربهداشتی در بخش فرآوری زیتون در استان‌های قزوین، گیلان و زنجان خبر داده است. آبرات مصلایی با بیان این مطلب به ایرنا، گفت: تولید و فرآوری زیتون دارای مخاطرات زیادی است که باید از زمان برداشت تا مرحله تخمیر تحت نظارت وزارت بهداشت قرار گیرد.

براین اساس طرح ارتقای سطح بهداشت در سال‌جاری تصویب و از ابتدای امسال به‌صورت آزمایشی اجرا شده است. وی دوره فرآوری اولیه یا پس از برداشت دانه‌های زیتون را از مراحل پر خطر آماده‌سازی‌ زیتون توصیف کرد و افزود: در این مرحله دانه‌های زیتون از باغ‌ها چیده شده و وارد مرحله تخمیر و تلخی زدایی می‌شوند اما اکنون این کار در خانه‌ها، استخرها و واحدهای غیربهداشتی و بدون نظارت انجام می‌شود.

مصلایی فرایند فرآوری زیتون‌های در دسترس مردم را غیربهداشتی ذکر کرد و گفت: فرآوری زیتون در کارخانه‌ها تحت نظارت کارشناسان بهداشتی است، اما فقط 20درصد از زیتون‌های موجود در بازار در کارخانه‌ها فرآوری شده و مابقی در کارگاه‌های کوچک و بدون نظارت کارشناسان بهداشتی فرآوری و به‌صورت فله‌ای عرضه می‌شوند.
 

 

.:: عوامل ایجاد درد در دندان عقل ::.



در دهان انسان به‌طور طبیعی 32 دندان وجود دارد. از این تعداد، 12 دندان آسیاب بزرگ، 8 دندان آسیاب کوچک، 8 دندان ثنایا و 4 دندان نیش است. جالب است بدانید که در انسان‌های اولیه تعداد دندان‌ها بیشتر از این هم بوده است و با تکامل بشر و کاهش نیاز او به جویدن غذاهای سخت، تعداد دندان‌ها کمتر شده است.

انحراف از مسیر طبیعی در هر دو جهت کاهش یا افزایش تعداد دندان‌ها رخ می‌دهد،‌ طوری که ممکن است در برخی افراد دندان اضافی و در برخی افراد کمبود تعداد دندان وجود داشته باشد. با توجه به گرایش تکاملی انسان برای کاهش تعداد دندان‌ها، وضعیت دندان‌های عقل طوری است که در برخی افراد کاملا طبیعی است و در برخی وضعیت این دندان نیمه نهفته یا نهفته است و برخی افراد اصلا چنین دندانی ندارند.

دلیل این اتفاقات هم به این تئوری برمی‌گردد که با کاهش نیاز انسان به جویدن غذاهای سفت و خام، اندازه استخوان فکی کاهش پیدا کرده است بنابراین ظرفیت حفظ تمام دندان‌ها در بسیاری از افراد از بین رفته و از آنجا که دندان عقل آخرین دندانی است که در سنین 16 تا 25 سالگی در دهان می روید قسمت عمده‌ای از انحرافات و کمبود فضا‌ها در این دندان رخ می‌دهد.

بیماران زیادی به دندانپزشکان مراجعه می‌کنند و در ارتباط با نهفتگی دندان عقل، خطر کج شدن سایردندان‌ها به دلیل فشار دندان عقل یا درد در ناحیه یا نگرانی از ایجاد مشکلات فکی پرسش دارند. در مرحله اول روشن شدن این موضوع اهمیت زیادی دارد که اصولا به دندانی که هنوز سن رویش آن فرا نرسیده و وضعیت غیرعادی ندارد دندان نهفته نمی‌گوییم. دندان نهفته دندانی است که از زمان رویش آن گذشته و به دلایل متعدد قادر نیست که در ردیف مناسب سایر دندان‌ها قرار گیرد.

چنین دندان عقلی ممکن است در بافت نرم یا سخت‌ گیر کرده باشد. مشکلاتی که دندان‌های نهفته عقل می‌توانند ایجاد کنند عبارت است از التهاب بافت نرم پوشاننده این دندان‌ها که در اغلب موارد در ارتباط با دندان‌های نیمه‌رویش یافته اتفاق می‌افتد، پوسیدگی دندان عقل یا پوسیدگی در ناحیه مجاور دندان عقل و خطر صدمه رسیدن به دندان مجاور. در ارتباط با کج شدن سایر دندان‌ها به دلیل فشار دندان عقل ذکر این نکته ضروری است که ارتباط این دو کاملا تایید شده نیست.

مساله اصلی آن است که اگر دندان‌ها تکیه‌گاه مناسبی برای یکدیگر باشند امکان به هم ریختگی کمتری برای آنها وجود دارد. قسمت عمده‌ای از مشکلاتی که در ارتباط با دندان عقل رخ می‌دهد مربوط به موقعیت این دندان در انتهای فک است. این مساله باعث می‌شود دسترسی به این ناحیه برای تمیز کردن آن مشکل شده و تجمع غذا و ایجاد پلاک دندانی در ناحیه تشدید شود. با گیر کردن مواد غذایی در ناحیه و رشد میکروب‌ها عفونت ایجاد می‌شود و همین مساله باعث درد شدید و محدودیت باز کردن دهان می‌شود. از طرفی با ایجاد پلاک دندانی خطر ایجاد پوسیدگی در دندان عقل یا دندان مجاور آن هم بشدت افزایش می‌یابد.
 


 

.:: توصیه های تغذیه ای برای تقویت هوش ::.

در جهت تقویت هوش بهتر است از غذاهایی که ارزش غذایی ندارند بپرهیزید، غذاهایی که فقط باعث چاقی شما میشوند نه تنها حافظه شما را تقویت نمی کنند بلکه کلسترول خونتان را نیز بالا می برند. اما 10 ماده غذایی هم هستند که برای تقویت هوش در اولویت قرار دارند که به ترتیب زیر می باشد :

1. اسفناج : اسفناج به دلیل بافت های گیاهی که دارد از بسیاری از بیماری ها در خانم های پیشگیری می کند. تحقیقات نشان می دهد خانم هایی که از اسفناج و سبزی های سبز دیگری استفاده می کنند، پیر شدن سلول هایشان را به تاخیر می اندازند. اسفناج به دلیل آنزیم هایی که در برگ های آن وجود دارد، سیناپس بین سلول های را تسهیل می بخشد و هوش را تقویت می کند. اسفناج دارای ماده دارویی به نام فولیک اسید است که در جهت تقویت حافظه موثر می باشد و هم چنین برای افرادی که دارای عارضه قلبی هستند نیز بسیار مفید می باشد. اسفناج حاوی مواد آنتی اکسیدان نیز می باشد.

2. قهوه :
قهوه دارای موادی مانند : آنتی اکسیدانها، آمینو اسید، ویتامین و مینرال است. بخصوص اگر دانه های قهوه را دم کنید و بخورید در جهت تقویت حافظه بسیار مفید می باشد. قهوه به دلیل کافئینی که دارد در جهت تقویت حافظه مفید است. قهوه هم چنین بر ضد آلزایمر میباشد و با مصرف مداوم قهوه دچار آلزایمر نخواهید شد.

3. غلات : غلاتی مانند سویا، لوبیا، نخود فرنگی، عدس دارای روغن بسیار مفیدی هستند که در جهت تقویت حافظه لازم می باشد.

4. میوه و سبزیجات :
میوه و سبزیجات دارای آنتی اکسیدان های بسیار مفیدی هستند. میوه و سبزیجات برای تقویت حافظه بسیار مفیدند.

5. تخم مرغ : تخم مرغ ماده بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می باشد بخصوص این که مادران باردار به هنگام بارداری و در هنگامی که جنینی را در رحم دارند، تخم مرغ مصرف کنند در هوش فرزندشان بسیار موثر است.

6. ماست : آیا می دانید یک پیاله ماست دارای امگا 3 و دی اچ ای می باشد. امگا 3 و دی اچ ای مواد بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می باشند. اگر فرزندتان در زمان رشدش هر روز ماست مصرف کند، تاثیر بسیاری را بر روی رشد او می گذارد.

7. انبه : این میوه ماده ی دیگری است که در تقویت حافظه بسیار مفید می باشد. با این که میوه چرب است و دارای بافتهای چربی می باشد اما باعث می شود که گردش خون تسریع یابد. هنگامی که گردش خون سریعتر شود باعث می شود خون بیشتری به مغز برسد و همچنین این میوه در حافظه نیز موثر است.

8. سیب زمینی : محققان استرالیایی به تازگی دریافته اند که موادی مانند کربوهیدرات ها که به وفور در سیب زمنی یافت می شوند باعث تقویت حافظه می شوند.

9. ماهی : ماهی نیز یکی دیگر از مواد غذایی است که باعث تقویت و رشد سرییع تر سلول های مغز می شود و در نتیجه باعث تقویت حافظه می شود. ماهی برای عارضه ی قلبی نیز مفید است.

10. شکلات : شکلات نیز یکی دیگر از موادی است که باعث تقویت حافظه می شود. البته بهتر است شکلات هایی را مصرف کنید که یا تلخ هستند و یا شکلات هایی را که حاوی شیر باشند.

مترجم : ندا فراهانی
 

 

.:: روشهای بالا بردن میزان سوخت و ساز بدن ::.



تا به حال شنیده اید که کسی بگوید: "سوخت و ساز بدن من کند است و به خاطر همین است که اضافه وزن دارم." و یا دختر لاغری را دیده اید که خیلی غذا می خورد ولی یک ذره هم چاق نمی شود؟ حتماً می دانستید که سوخت و ساز بدنش خیلی بالا بوده است. بله، همه ی ما سرعت سوخت و ساز متفاوتی داریم. پس ببینید که چطور می توانید سرعت متابولیسم بدنتان را بالا ببرید. البته غذاهایی هم هستند که باعث بالا رفتن متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما می شوند و همراه با ورزش می توانند وزنتان را کاهش دهند.

هر روز مقدار زیادی سبزیجات و میوه جات تازه بخورید. از مرغ های بدون پوست و ماهی استفاده کنید، اما اینها را فقط در حالت کبابی، پخته شده، آب پز یا بخار پز شده بدون اضافه کردن سس یا کره صرف کنید. از انواع گیاهان به عنوان چاشنی غذا استفاده کنید. صبح ها از کربوهیدراتهای تمام غلات استفاده کنید، مثل نان، کلوچه، کیک برنج های تمام غلات. به جای برنج یا نان سفید، از برنج و نان قهوه ای استفاده کنید. هر روز مقدار زیادی آب بنوشید (حداقل 8 لیوان در روز). فقط سفیده ی تخم مرغ را بخورید و زرده ی آن را دور بریزید. روزانه فقط از یک یا دو نوع لبنیات استفاده کنید، آن هم با درصد چربی پایین. از آبمیوه های شیرین نشده و چای تلخ استفاده کنید. روزانه حداقل سه دفعه 30 دقیقه ای ورزش ملایم داشته باشید. این رژیم متابولیسم و سوخت و ساز بدنتان را بالا خواهد برد و باعث کاهش وزن می شود.

موارد ممنوعه:

از خوردن روغن و چربی پرهیز کنید. (برای پخت و پز هم فقط از میزان کمی روغن زیتون استفاده کنید)
وعده های غذایی را جا نیندازید. (با اینکار متابولیسم به جای اینکه افزایش یابد، کاهش پیدا می کند.)
بیش از یک فنجان قهوه در روز ننوشید.
از خوردن قند و شکر اکیداً خودداری کنید.
از نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید.
از خوردن غذاهای سرخ کردنی و سس پرهیز کنید.
از نوشیدن سودا خودداری کنید (حتی انواع رژیمی آن).


مترجم : مردمان
 

انـــواع چـای های گـیـاهی و خـواص آنـهــا


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


دلایل زیادی وجود دارد که ما از یک فنجان چای داغ لذت ببریم. ما عطر گونه های مختلف چای را دوست داریم، در دست گرفتن یک لیوان چای داغ در یک صبح سرد زمستانی و گرم شدن دست ها دلنشین است و مزه مزه کردن چای در مقابل شومینه یک راه عالی برای رسیدن به آرامش است و مهمتر اینکه پس از گذراندن یک روز پر دغدغه بهترین معجون برای رفع خستگی و تجدید قوای جسمی است ...

در بین چای ها خصوصا برای ما ایرانی ها بطورکلی می توان گفت نوشیدن چای معمولی طرفداران زیادی دارد. اما به جز چای معمولی چای های گیاهی دیگری هم هستند که جنبه دارویی دارند و خواص آنها درمان بیماری های متعددی را موجب می شوند. در ادامه گونه هایی از چای های گیاهی به همراه خواص آنها را برای شما دوستان پرشین استار بازگو می کنیم. امید که همواره شاد و سلامت باشید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
چای گل گاوزبان و سنبل طیب (طبیعت گرم و تر)
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خواص: آرام بخش اعصاب، خواب آور، ضد سردردهای عصبی، ضد سودا و صفرا، ضد قولنج و اسپاسم، ضد تشنج و صرع، تقویت کننده قوای جنسی
طرز تهیّه: 4 قاشق چایخوری گل گاوزبان یا 1 قاشق سنبل طیب بعلاوه 1 عدد لیموعمانی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
چای بادرنجبویه (طبیعت بسیارگرم)
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خواص: در بعضی مزاج ها بالا برنده فشارخون، مقوی قلب و اعصاب خون ساز، تقویت کننده سلول هـای مغزی، خـواب آور، آرام بخش، نشاط آور، ضد بوی بددهان (گیاه مورد علاقه حضرت علی (ع))
طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات
تذکر: افرادی که دچار فشار خون هستند با احتیاط مصرف کنند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
چای دارچین (طبیعت گرم و خشک)
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

خواص: محّرک اعصاب، ضد وسواس و جنون، مؤثر در درمان ناراحتی های گوارشی، دیابت، دردهای استخوانی و سردی بدن، مفرّح و تقویت امور جنسی، تقویت کبد و معده
طرزتهیّه: چند قلم دارچین + 2 لیوان آب چوش + نبات


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
چای زنجبیل (طبیعت گرم و خشک)
گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

خواص: بالا برنده فشارخون، ضدضعف اعصاب، تقویت حافظه، ضد درد مفاصل، تقویت کننده قوای جنسی، مقوی معده، خون ساز، ضد سم غذایی
طرزتهیّه: یک قاشق چایخوری کوبیده زنجبیل + 2 لیوان آب جوش + نبات


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
چای اسطو خودوس (طبیعت گرم و خشک)
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خواص: آرام بخش اعصاب، تقویت کننده سلول های مغزی، ضدمیگـرن ضدزکام و آسم و برونشیت، ضد اگزما، مؤثر در درمان روماتسیم
طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
چای آویش (طبیعت معتدل)
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خواص: بالا برنده فشارخون، تقویت اعصاب، رفع کولیتهای مزمن، مدر ( ادرارآور)، ضد انگل و رطوبت بدن، ضد صفرا، مؤثر در درمان زکام ، سرفه و آسم، اشتهـارآور، کاهش دهنده غلظت خون، مقوی جهاز هاضمه ( گوارش )، تقویت بینایی
طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
چای نعنا یا پونه (طبیعت گرم)
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خواص: ضداسهال و استفراغ، ضد نفخ، مقوی معده، خوش بوکننده دهان، رفع خستگی، مؤثردردرمان بیماری های ریوی از جمله تنگی تنفس آسم، سرفه، مقوی قلب ، مؤثردر درمان سرماخوردگی
طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
چای اکلیل کوهی (طبیعت گرم و معتدل)
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خواص: گیاه معجزه گر، مقوی اعصاب، مدر (ادرارآور)، ضد عفونت کلیه، ضد صفرا، ضددلهره و اضطراب، ضد زکام و سرما خوردگی، آسم، سیاه سرفه تقویت کننده بدن، مقوی معده، ضد دردهای روماتیسمی، استخوان و کمر، مؤثر در دفع سنگهای کلیه و کیسه صفرا
طرز تهیّه: 2 قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
چای مرزنجوش (طبیعت گرم)
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خواص: آرام بخش، بهترین داروی میگرن کهنه و سردردهای، ضد نفخ، ضد سرماخوردگی، ضد اسهال، خلط آور، تب بر، اشتهاآور
طرز تهیّه: 1قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
چای بهارنارنج (طبیعت گرم)
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خواص: آرام بخش، تقویت کننده قلب و اعصاب، مفرح و نشاط آور
طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
چای گلپر (طبیعت گرم و خشک)
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

خواص: تقویت کننده قوی حافظه، ضد فراموشی، ضد صرع، کمک به درمان اسهال، تقویت کننده قوه جنسی کمک به هضم غذا، اشتهاآور، ضد جوش و دُمل
طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
چای آلبالو (دم کرده میوه آلبالو)
گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

خواص: اشتهاآور، کمک به هضم غذا، پایین آورنده فشارخون
طرز تهیّه: آلبالو رسیده بدون دم 200 گرم + 4 لیوان آب جوش + نبات


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
چای دارچین و زنجبیل
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خواص: این نوشیدنی برای تسکین دردهای دوران پریود خانم ها بسیار مفید است.
طرز تهیّه: چوب دارچین خرد شده یک قاشق غذاخوری + زنجبیل به اندازه یک بندانگشت یا یک قاشق چایخوری پودرآن + 3 لیوان آب جوش 30 دقیقه روی حرارت ملایم دم بکشد، در زمان مصرف بهتر است با کمی عسل شیرین شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
چای پونه کوهی و آویش
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خواص: این نوشیدنی برای فصل پاییز و زمستان بسیار مناسب بوده و خاصیّت ضد عفونی کننده دارد، برای سرماخوردگی و دردهای پریود خانم ها بسیار مناسب است.
طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری آویش + یک قاشق غذاخوری پونه + 3 لیوان آب جوش (بهتراست در زمان مصرف با عسل شیرین شود)


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
چای میوه گل نسترن (طبیعت گرم)
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خواص: پایین آورنده فشار خون و قندخون، سرشار ویتامین ث، ضد سرماخوردگی، مقوی معده، ضد اسهال
طرز تهیّه: میوه گل نسترن (15 عدد) در یک قوری (2 لیوان آب جوش) به همراه مقداری نبات دم کرد میل شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
چای سبز
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خواص: ضد سرطان، محرک سیستم ایمنی بدن، کاهش پرفشاری خون، ضد افسردگی، سبب پایین آمدن خطر بیماری انسداد شریان‌ها می‌‌شود، خطر لخته شدن خون و سکته‌ها را کاهش میدهد.
تذکّر: در اصل گیاه چای سبز و سیاه یکی است. در صورتی که برگ تازه چای را به سرعت خشک کنند چای سبز به دست می آید ولی زمانی که برگ چای مورد تخمیر قرار گیرد تغییراتی در رنگ و بـو، مزه و مواد و اثرات آن نسبت به چای سبز ایجاد می شود و چای سیـاه به دست می آید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
چای سیاه (چای معمولی)
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خواص: خواص چای سیاه یا همان چای معمولی کمتر از چای سبز است.
عوارض چای سیاه:
1. افزایش ترشح اسید معده که باعث تشدید ناراحتی های معده می شود.
2. چای سیاه مانع از جذب آهن شده و کم خونی ناشی از فقرآهن را تشدید می کند.
3. کافئین موجود در چای سیاه احتمال ایجاد بیماری سیستیت در پستان خانم ها را افزایش می دهد.
4. از نظر طب اسلامی و سنتی چای سیاه باعث افزایش تولید خلط سودا در بدن می شود.
تذکرات در مورد چگونگی دم کردن چای های گیاهی :
1. برای دم کردنی های گیاهی بهتر است از قوری های چینی یا شیشه ای استفاده شود.
2. قوری را روی حرارت غیر مستقیم کتـری یـا سمـاور قرار دهیم.
3. برای دم کشیدن 15 دقیقه کافی است امّا هر چه بیشتر دم بکشد بهتر است.
4. چای را صاف نموده و میل نمائید.
5. دم کشیده و صاف کرده این چای ها تا چند روز قابل مصرف است.


http://www.buyinternetpostal.com/userfiles/t8a.gif


توصیه ها در مورد نوشیدن انواع چای


1. زیاده روی در مصرف هیچکدام از چای ها مفید نیست ولی آنچه شامل همه ی آنها می شود اینست که انواع چای ها خاصیت ضد‌پیری دارند.
2. بهتر است از چـای هایی استفاده شود که بدون مـواد افزونی همچون رنگ دهنده و طعم دهنده ها باشد.
3. جهت کاهش مضرات چای بهتر است با مصلح آن مصرف شود مصلح چای دارچین و یا هل است.
4. هرگز فراموش نکنید که مصرف یک نوع چای گیاهی به طور مداوم باعث بروز عوارض زیادی می شود. از این رو پیشنهاد می شود در طول هفته چای های گیاهی مختلفی که برای شما مفید هستند را بنوشید تا دچار عوارض ناشی از مصرف زیاد آن نشوید. بطور مثال: خوردن چای معمولی به طور مداوم باعث خشکی روده و معده، خشکی سر و سردشدن مغز، بیماریهای کبدی، استسقاء، گرفتگی عضلات و کمبود آهن می شود. خوردن قهوه به طور مداوم باعث اعتیاد به کافئین، ناآرامی، سردرد، بیماری های کبدی میشود. خوردن گل گاوزبان به طور مداوم باعث تپش قلب، کم شدن سوی چشم می شود.


ده فـایـده دویدن بـرای سلامتـی

  ده فـایـده دویدن بـرای سلامتـی



دویدن ورزش ساده است که نیاز به امکانات زیادی ندارد، انجام آن تنها نیاز به اراده و پشتکار دارد. انجام مداوم این ورزش فواید بسیاری برای سلامتی به همراه دارد.

جام کشکول؛ پایگاه اینترنتی انرژیکا، فایده اصلی و مهم دویدن را برشمرده است. می‌دانیم که ورزش برای سلامتی بسیار مفید است. از میان تمام ورزش‌ها، دویدن یکی از متداول‌ترین آن‌هاست که برای تناسب اندام و قوی‌شدن بدن توصیه شده است. آشنایی با فواید این رشته شاید به تنهایی گویای این باشد که چرا دوومیدانی را مادر ورزش‌ها نامیده‌اند.

دویدن 10 فایده مهم برای سلامتی دارد:
 


1- وزن بدن را کنترل می‌کند

خیلی از افراد برای کنترل وزن بدن‌شان می‌دوند. هنگامی که می‌دوید کالری‌های ذخیره شده در بدن را می‌سوزانید بدین ترتیب چربی‌های بدن برای جبران انرژی از دست رفته سوزانده می‌شود. دویدن یکی از ورزش‌های موثر در سوزاندن کالری است. یک دونده در هر ساعت حدود 50 کالری می‌سوزاند.
 


2- ساختن ماهیچه‌ و استخوان

رابطه مستقیم بین فعالیت و ساختن استخوان و ماهیچه وجود دارد. با زندگی ساکن از میزان ماهیچه‌ها و استخوان‌های بدن کاسته می‌شود. یکی از راه‌حل‌های این مشکل، دویدن است که تاثیر زیادی بر استخوان و ماهیچه‌ها دارد. دویدن باعث تراکم استخوان می‌شود و ماهیچه‌ها را قوی می‌کند.
 


3- تاثیرات قلبی عروقی و خونی

با دویدن ضربان قلب منظم‌تر می‌شود و فشار خون کاهش می‌یابد. همچنین دویدن میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد و احتمال لخته شدن خون در رگ‌ها و حملات قلبی را کم می‌کند.
 


4- کاهش استرس

دویدن استرس را کاهش می‌دهد و احساس عصبانیت و نارضایتی را کم می‌کنند. دویدن به مدت طلواین باعث می‌شود نگرانی‌های خود را فراموش کنید و آرام‌تر شوید. دویدن باعث مثبت‌گرایی و خوش‌اخلاقی می‌شود.
 


5- بالابردن اعتماد به نفس

افرادی که می‌دوند، اعتماد به نفس بالاتری دارند. با کم کردن وزن، افزایش حجم ماهیچه‌ها و سالم‌تر شدن، اعتماد به نقس نیز افزایش می‌یابد.دویدن به طور مداوم احساس بهتری نسبت به خودتان را ایجاد می‌کند.
 


6- کند شدن روند پیری

همان طور که اشاره شد، دویدن باعث محکم‌تر شدن ساختمان عضلانی و استخوانی بدن می‌شود. بدین شکل بدن در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر می‌شود و دیرتر نشانه‌های پیری مشاهده می‌شوند.
 


7- افزایش اراده

دویدن به طور مداوم آسان نیست. به همین دلیل خیلی از افراد پس از مدتی دویدن، این عادت را کنار می‌گذارند. با ادامه دویدن و غالب شدن بر تنبلی، اراده افزایش می‌یابد.



8- بالا رفتن ایمنی بدن

دویدن میزان گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد. این گلبول‌ها برای ایمنی بدن ضروری هستند. همچنین باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه دیابت و پوکی استخوان می‌شود.
 


9- بالا رفتن هماهنگی بدن

با وجود اینکه دویدن ورزش ساده است، هماهنگی اعضای بدن را زیاد می‌کند. به خصوص اگر این دویدن در زمینی با موانع کوچک انجام شود.
 


10- خواب بهتر

اینکه چه قدرت و چطور می‌خوابیم به سلامتی مربوط است. بعد از یک ورزش شدید مانند مانند دویدن بدن شما نیاز به استراحت و تجدید قوا دارد. بعد از دویدن بدن خسته می‌شود و می‌توان خوابی عمیق داشت. دوندگان معمولا سریع‌تر به خواب می‌روند و خواب عمیق‌تری نسبت به افراد عادی دارند.